- 日本語
- English
シンボルマークに込めた想い
このシンボルマークは、NICE ONの企業倫理である【至誠、天に通ず〜内面の真実をもって事にあたる〜】を表したものです。私たちNICE ONの使命は、100年の永続を目指すという志を持った企業を、絶対的に守りぬくということです。そんな願いを表すものという意味で、宝珠という言葉が浮かんできました。宝珠とは、病気を治す、水を浄化する、災いを防ぐなど、あらゆる願いを叶えるとされるものです。この1つひとつの円は、その宝珠を、上から見たカタチになります。そして、4つの円によってシンボルマークが形成されているのは、社名の出発点である【よかところ(四ケ所という名前から)】から来ています。また、上から見ているのにも理由があります。それは、企業倫理である【天に通ず】の部分を表しており、宝珠の上部の円錐形が、天に向かって伸びる様子を表しています。私たちNICE ONは、組織として、まだまだ未熟で、これから、どんどん成長していかなければなりません。その成長と共に、このシンボルマークも成長していけるように、その若さや濁りをあえて表現した色やカタチになっています。10年後には、このシンボルマークが、もっと美しく、そして、球体に近づいていくように、内面の真実をもって事にあたることをお約束致します。
intimate thoughts for logo mark
Our logo refers to the company ethic of NICE ON: “Sincerity is the way to Heaven – To act sincerely with the inner truth”. Our mission at NICEON is to create a resilient company aiming at lasting for 100 years. To illustrate our intention, the word “HOJU” came into my mind. “HOJU” is a gemstone which is believed to cure illness, purify water, prevent disasters and realize any wishes. Each circle illustrates the shape of “HOJU” seen from the top. Additionally, the logo consisting of the four circles is the company launching point “YOKATOKORO” referring to the founder of the company “Shikisho”, both of which mean four places. Also, there is a reason why it is viewed from the top. This corresponds to part of our company ethic, “the way to Heaven,” and shows the top of the cone of the HOJU extending toward Heaven. We NICE ON, as an organization, are still developing and need to continuously grow from now on. This logo further captures youth and ambiguity in color and shape, capturing in form the growth that our company must maintain for the future. We promise to make this logo more beautiful and closer to a perfect sphere in ten years time, as we act sincerely with our inner truth. Sincerity is the way to Heaven. To act sincerely is our way.